风落落

5 Years Time - Noah and the Whale

前奏的口哨很吸引人,旋律清新而欢快。喜欢这样的歌曲。

 

Noah And Whale (诺亚与鲸鱼),英国伦敦的独立流行乐团,组成于2006年。由主唱/吉他手Charlie Fink、鼓手Doug Fink兄弟以及小提琴手Tom Hobden和贝斯手Matt Urby为原始四名成员。
团名灵感来自于美籍年轻鬼才导演Noah Baumbach横扫各大独立影展的小成本电影「The Squid And The Whale」。创作核心Charlie自小即秀出对音乐上的灵敏度,从随身听传来Bob Dylan、Neil Young的音符找寻写歌灵感。 Noah And The Whale幸运协助来自加拿大并已有知名度的Feist、Broken Social Scene等歌手/团体作巡回演出,跟才女Laura Marling的合作,让Laura一边忙着自己的事业,一边在2008年5月加入Noah And The Whale,协助所有合音的部份。

《5 Years Time》—— Noah and the Whale

Oh well in five years time we could be walking round a zoo
五年以后,我们可以绕着动物园散步
With the sun shining down over me and you
阳光洒在你我的身上
And there'll be love in the bodies of the elephants too
大象的身体里也有爱的停留
And I'll put my hands over your eyes, but you'll peep through
我把手蒙在你眼前,而你却偷偷朝外看

And there'll be sun sun sun all over our bodies
太阳,太阳,太阳,遍布我们的身体
And sun sun sun all down our necks
太阳,太阳,太阳,落在我们的颈部
And sun sun sun all over our faces
太阳,太阳,太阳,盖在我们的脸上
And sun sun sun -so what the heck!
太阳,太阳,太阳,真见鬼

Cos I'll be laughing at all your silly little jokes
因为我将大笑,关于你的傻问题
And we'll be laughing about how we used to smoke
我们将大笑,关于我们过去常常抽烟
All those stupid little cigarettes and drink stupid wine
所有这些愚蠢的香烟,饮料和红酒
Cos it's what we needed to have a good time
因为这些,我们才有那些美好时光

And it was fun fun fun when we were drinking
真是有趣啊,当我们喝酒的时候
It was fun fun fun when we were drunk
真是有趣啊,当我们喝醉的时候
And it was fun fun fun when we were laughing
真是有趣啊,当我们大笑的时候
It was fun fun fun, oh it was fun
真是有趣啊,那时真有有意思

Oh well I look at you and say
我看见你和你说
It's the happiest that I've ever been
那是我从未有过的开心
And I'll say I no longer feel I have to be James Dean
我将不会在感到我不能不成为詹姆斯迪恩
And she'll say
这时她会说
"Yah well I feel all pretty happy too"
是啊,我们都感觉很开心啊
And I'm always pretty happy when I'm just kicking back with you
我总是很开心,当我和你在一起

And it'll be love love love all through our bodies
爱情遍布我们的身体
And love love love all through our minds
爱情遍布我们的头脑
And it be Love love love all over her face
爱情遍布我们的脸上
And Love love love all over mine
爱情遍布我的所有

Although maybe all these moments are just in my head
虽然这些片段仅仅在我的头脑中
I'll be thinking ‘bout them as I'm lying in bed
我将会时不时的想起它们当我躺在床上的时候
And all that I believe, it might not even come true
那些我相信的,它们也许甚至还没有实现
But in my mind I'm havin' a pretty good time with you
但在我的脑海中,一直存在我与你在一起的美好时光

In five years time I might not know you
五年以后,也许我将不记得你了
In five years time we might not speak
五年以后,也许我们将不会再交流
In five years time we might not get along
五年以后,也许我们将不会再一起了
In five years time you might just prove me wrong
五年以后,也许你仅仅证明我是不好的

Oh there'll be love love love
那将会有爱
Wherever you go
无论你去哪儿
There'll be love
那儿都将会有爱

热度(6)