风落落

To Blossom Blue - Lake of Tears

Lake Of Tears泪湖乐队于92年5月成立于瑞典。这首《To Blossom Blue》出自泪湖乐队经典专辑《永远的秋天(Forever Autumn,1999)》。

 

经典的泪湖风格,结尾和另一首代表曲目《So Fell Autumn Rain》开头的提琴独奏相呼应。全曲基调冷漠而且阴暗,男低音哀怨而忧愁,吉他solo韵味十足,完美地演绎了秋日的哀伤这一主题。 

《To Blossom Blue》—— Lake of Tears

I’m bleeding in ways of the fire burned
我在滴血,痛如火灼
I’m crying in ways of the nightbird
我在哭泣,哀鸣如鸮
No more is there one to lay by my side
身旁无人相偎
I’m straying straying in nightmares all the time
孤独的我始终在梦魇里漂荡

A little something I know
总有一缕香痕
A little somewhere I go, reminds me of you
在某个角落,唤起我对你的回忆
To blossom blue, is to blossom without you
忧伤肆意绽放,花开花落,没有你,已经无所谓了

I’m breaking breaking but I cannot bear to
我欲破茧而出,却始终无法接近你
I’m staring staring but I cannot see you
我正圆睁双眼,却映不出你的模样
For no more are U to lay by my side
曾经共眠的人已不在身边
I’m weeping weeping no more then this second time
泪水潸然,可这是最后一次

A little something I know
总有一丝余温
A little somewhere I go
在某个角落
Where the sweet waters flow, reminds me of you
暖流潺潺的水域,唤起我对你的回忆

A little something I know
总有一丝余温
A little somewhere I go
在某个角落
Where the sweet waters flow
暖流潺潺的水域,唤起对你的回忆
Where the mistletoes grow, reminds me of you
那里生长着许多槲寄生,唤起我对你的记忆

To blossom blue, is to blossom without you
忧伤肆意绽放,花开花落,没有你,已经无所谓了 

热度(1)