风落落

Precious Burden - Sophie Zelmani

一段旅程结束,下一段又会开始。有的人会再度相逢,也有的人将不复再见。还有人会在不知不觉间悄然离去,或只是擦肩而过。在同他们寒暄的时间里,我将觉得自己的心越来越澄澈......


告诉生命,每个人都是过客。
观望生活,每双眼睛都很清澈。

给所有过往中的感情,不论逝去还是褪色......


《Precious Burden》—— Sophie Zelmani

the life we shared together

我们共同分享过的生活
is no life anymore
已然不在
it's time to place the memories
是时候该归整记忆了
and put them wherever they can grow
把它们放回蔓延之端
so you live in the stars now
于是你此刻入住星辰
you live in the meads
独居原野
I'll spread you with my heart
我的心灵将笼罩着你
over the fertile fields
延伸向无尽富饶的领域

the love we gave each other
我们曾给予彼此的爱
was the love that we would make
应该是理想中的形状
those years became our lifetime
这些年化作我两的生命之旅
a lifetime fate would break
被既定的宿命也终会朽坏
now you're living in the oceans
此时,你入住海洋
in the trees, in the air
与树和空气共存
it's a precious burden
这是珍爱的负担
the cross I've come to bear
我曾经决意承受的分叉

this burden
这负担
is a precious burden
珍爱的负担
as precious as you
宝贵得就如同你一样
brought into my world
带入我的世界
the world that's after you
那个与你同样的世界

热度(5)