风落落

Sometimes When We Touch (album version) - Rod Stewart

《Sometimes When We Touch》是70年代加拿大歌手Dan Hill的经典歌曲,几十年来,这首歌被中外众多歌手以各种不同风格翻唱。虽然世易时移,风格不同,但吟唱的爱情,骨子里的感受却始终如一。这首歌的众多版本里,最喜欢Rod Stewart的翻唱,由他特殊的沙哑嗓音演绎出来更抒情、更有味道。


《Sometimes When We Touch》——   Rod Stewart

You ask me if I love you

你问我是否爱你

And I choke on my reply

我如哽在喉不能够回答

I'd rather hurt you honestly

宁愿是我的诚实使你受到伤害

Than mislead you with a lie

也不愿用谎言欺骗你

And who am I to judge you

其实我又是谁呢

On what you say or do?

凭什么来评判你的所作所为?

I'm only just beginning to see the real you

我只是开始看到真实的你

And sometimes when we touch

有时候我抚摸着你

The honesty's too much

真实让我几乎无法承受

And I have to close my eyes and hide

我不得不闭上双眼来掩饰

I wanna hold you till I die

真想抱着你直到我离开这个世界

Till we both break down and cry

直到我们因崩溃而哭泣

I wanna hold you till the fear in me subsides

真想抱着你 直到我心中的恐惧平静的那一天

Romance and all its strategy Leaves me battling with my pride

浪漫与传奇让我与我的自尊进行斗争

But through the insecurity

但在那不安全的感受过后

Some tenderness survives

仍残存了一些温存

I'm just another writer

我变成了另外一个作者

Still trapped within my truth

被我自己的真实俘获

A hesitant prize fighter

一个犹豫不决的荣誉战士

Still trapped within my youth

被我自己的真实俘获

And sometimes when we touch

有时候我抚摸着你

The honesty's too much

真实让我几乎无法承受

And I have to close my eyes and hide

我不得不闭上双眼来掩饰

I wanna hold you till I die

真想抱着你直到我离开这个世界

Till we both break down and cry

直到我们因崩溃而哭泣

I wanna hold you till the fear in me subsides

真想抱着你 直到我心中的恐惧平静的那一天

At times I'd like to break you and drive you to your knees

不时地我想冒犯你,狠狠的打击你

At times I'd like to break through and hold you endlessly

有时我又想克服这个想法,把你深深地拥在怀里,直到永远

At times I understand you

有时候我明白你的心

And I know how hard you've tried

知道你努力得有多么辛苦

I've watched while love commands you and I've watched love pass you by

我看到爱情支配着你,我亦看到,你又错过了它

At times I think we're drifters

有的时候我会想我们都是流浪的孩子

Still searching for a friend

仍在寻觅着自己的伙伴

A brother or a sister

一个兄弟或者姐妹

But then the passion flares again

可是情,它又一次爆发了出来

And sometimes when we touch

有时候我抚摸着你

The honesty's too much

真实让我几乎无法承受

And I have to close my eyes and hide

我不得不闭上双眼来掩饰

I wanna hold you till I die

真想拥抱着你直到我离开这个世界

Til we both break down and cry

直到我们因崩溃而哭泣

I wanna hold you till the fear in me subsides

真想拥抱着你 直到我心中的恐惧平静的那一天


热度(43)