风落落

Losing My Religion - R.E.M.

《Losing My Religion》是 R.E.M乐队的单曲 ,收录在1991年所发行的专辑《Out of Time》中,该专辑为他们赢得了该年的格莱美最佳最佳流行音乐奖,MTV所颁发的年度最佳音乐录影带、最佳突破性演出、最佳美术设计、最佳编排等诸多荣耀。
R.E.M.乐队(又译为快转眼球乐队),成立于1979年,是过去的20年里最有影响力的乐队之一。他们的另类音乐风格,独立音乐创作的特点都影响了整整一代人,特别是90年代出现的一大批的另类流行乐队,他们在美国社会上草根阶层中的影响力尤其突出。R.E.M.乐队是公认的另类流行摇滚乐风格的宗师之一。2007年,R.E.M.乐队入选美国摇滚音乐名人堂。
当一个人失去信仰的时候,上帝也就不存在了。《第七封印》中的骑士对上帝说:“当一个人没有信仰的时候你怎么还要求他坚持信仰呢?”“我听到和看到的一些事情,使我无法再相信上帝”。
永远是摇滚的代名词。众神已去的80年代,开始还是结束?没有信仰的80年代,摇滚也不那么神圣了,只能用含糊的呓语,来表达对信仰的怀念和无奈的失落。

《Losing My Religion》—— R.E.M.

Ooh, Life is bigger
生活
It's bigger than you
比你想象得复杂
And you are not me
你明白吗?
The lengths that I will go to
究竟在你的指引下
The distance in your eyes
我能走多远?
Oh no I've said too much, I set it up.
哦,也许我不该说这些
That's me in the corner
被遗弃在角落
That's me in the spotlight
或是万众注目
Losing my religion
我已经不在乎了
Trying to keep up with you
想跟上你的脚步
And I don't know if I can do it
真的这么难吗?
Oh no I've said too much
也许我不该说这些
I haven't said enough
可我还有话要说
I thought that I heard you laughing
我想我听到了你的笑声
I thought that I heard you sing
我想我听到了你的歌
I think I thought I saw you try
我想你也曾试图拯救我们
Every whisper
每一声耳语
Of every waking hour I'm
每一次醒来的时候
Choosing my confessions
我都会默默地祷告
Trying to keep an eye on you
像一个迷途的羔羊
Like a hurt lost and blinded fool, fool
乞求你的宽恕
Oh no I've said too much, I set it up
你明白吗?我想我不该说这些吧
Consider this, consider this
也该想想
The hint of the century
这个世纪的旨意
Consider this
也该想想
The slip that brought me
为什么失足一次
to my knees failed
便折了双膝
What if all these fantasies
我怕那些白日梦
Come flailing aground
终将我打翻在地
Now I've said too much
也许我不该说这些吧
I thought that I heard you laughing
我想我听到了你的笑声
I thought that I heard you sing
我想我听到了你的歌
I think I thought I saw you try
我想你也曾试图拯救我们
But that was just a dream
但是那只是一个梦想
That was just a dream
只是一个梦想
That's me in the corner
被遗弃在角落
That's me in the spotlight
或是万众注目
Losing my religion
我已经不在乎了
Trying to keep up with you
想跟上你的脚步
And I don't know if I can do it
真的这么难吗?
Oh no I've said too much
也许我不该说这些
I hadn't said enough
可我还有话要说
I thought that I heard you laughing
我想我听到了你的笑声
I thought that I heard you sing
我想我听到了你的歌
I think I thought I saw you try
我想你也曾试图拯救我们
But that was just a dream
但那只是一个梦想
Try cry why try
又何必尽力
That was just a dream
那只是一个梦想
Just a dream
只是梦想
Just a dream, dream
只是梦想

热度(1)