风落落

I Try - Macy Gray

2001年第43届葛莱美音乐大奖, Macy Gray 就是凭这首《 I Try 》震惊四座, 击败连获三项大奖提名的麦当娜,荣获当年的最佳流行女歌手奖。 

Macy Gray 的音乐既有FUNK和灵魂音乐的精神,也有Hip-Hop舞曲元素,最喜欢她粗糙质感的磁性嗓音。

 

《 I Try 》 ——Macy Gray

Games, changes and fears.

你的反反复复,你的逢场作戏 

When will they go from here?

这一切何时才会不再重复? 

When will they stop?

这一切何时能够停止? 

I belive that fate has brought us here.

我相信是命运使我们相遇 

And we should be together babe.

我们应该在一起 

But we're not.

却总是没有结果 

I play it off, but I'm dreaming of you.

我决定放弃,却又念着你 

And I'll try to keep my cool, but I'm feenin'.

我想要冷静,但仍迷恋你 

I try to say goodbye and I choke

我想说再见,却喉头哽咽 

Try to walk away and I stumble.

想转身离开,却步履艰难 

Though I try to hide it, it's clear.

虽然我努力掩饰,然而却欲盖弥彰 

My world crumbles when you are not here.

没有你我的世界全然崩溃 

Goodbye and I choke.

想说再见,却喉头哽咽 

I try to walk away and I stumble.

我想转身离开,却步履艰难 

Though I try to hide it, it's clear.

虽然我努力掩饰,然而却欲盖弥彰 

My world crumbles when you are not near.

没有你我的世界全然崩溃 

I may appear to be free.

我看起来好象自由自在 

But I'm just a prisoner of your love.

其实我只是你爱的囚徒 

And I may seem all right and smile when you leave.

当你离去时我好象在若无其事的微笑 

But my smiles are just a front.

其实我的笑脸仅仅是一个面具 

Just a front, hey.

仅仅是一个面具 

I play it off, but I'm dreaming of you.

我决定放弃,却又念着你


热度(4)