风落落

《Something only love can do》——张学友

 

专辑名称: 当我想起你   专辑歌手: 张学友

 

唱片公司: 上华唱片   发行时间: 2000年07月15日

 

专辑类型: 国语/英语/粤语EP 

 

 

专辑曲目:

CD   1. 当我想起你(国语)   2. Something Only Love Can Do   3. 爱下去(粤语)  

 

专辑介绍:

   

《当我想起你》是电影《恐龙》(中文名《恐龙世纪》)的主题曲,由当时快要当爸爸的歌神张学友来演唱,(全球官方主题曲是《only love》,迪士尼授权给张学友唱粤语和国语的版本。)这是张学友跳槽上华之后的第一张作品,和从前不同的是张学友拥有自己制作的自由,张学友自己制作唱片再交给上华发行,与先前的合作模式有很大不同,这应该是所有歌手的梦想,对自己的歌曲制作形式走向有主控权。张学友表示当他想到将来他的小宝贝看到这部影片时也会听到他唱的歌,于是就更加用心去唱。

      

 这张单曲用一首曲子,填了国语、英语、粤语三种语言版本的歌词,汇成一张单曲。对于不同歌词内容以及语言的演绎是一个极大的挑战,连续的三首歌会让歌迷不由得放在一起对比,推出这样的一张单曲,是学友对于唱功的自信,当然,他没有让歌迷失望,感情很好地附加在了歌曲当中,这就是学友的特点。歌神的非凡唱功和款款深情在父爱的激发下,完全发挥,让人没有招架的余力。

 


 

英文版:

 

《Something only love can do》——张学友

 

when you're lost
and the light is fading
the wind blows cold
and you can't find your
way back home
remember that the darkest
hour is just before the dawn
sometimes a leap of fauth
is all it takes
cause only love can see
the path to set you free
just close your eyes,
look inside
and let your heart believe
there's been a force so strong
beside you all alone
you'll know it when your dream comes true
there's something only love can do
in your quest
for a new horizon
set your course
find a star to light your way
although the task may seen sometimes
to be more than you can bear
one thing you need to know
you are not alone
if you believe in miracles
then you can be the one
to shine you light
and show the world
there's nothing love can't overcome

 

 

国语版:

 

《当我想起你》——张学友


作词:张学友作曲:ron irving 编曲:iskandar ismail

 

每一年每一月每一夜

没有你总是缺少了一些

面对着眼前的挑战

我像是断的箭

无力冲向前没有明天

但当我想起你

就有无穷的勇气

闭上眼睛吸一口气

再走出新意义

哪怕地动山移

只要有你在心里

这生命充满了奇迹

爱就是一切的动力

多少风多少云

多少雨躲过去

总又必须再相遇

挖空了心耗尽了力

却输给了天意

陷入黑暗中

在孤独里

 不管努力上千万次

梦想它在哪里

挖空了心耗尽了力

最后遗失了我自己

只要想起你

就有无穷的勇气

闭上眼睛吸一口气

再走出新意义

哪怕地动山移

只要有你在心里

这生命充满了奇迹

爱就是一切的动力

有了爱一切都可以

 

 

粤语版:

 

《爱下去》——张学友


词:潘源良 曲:Ron Irving 编曲:skandar smai


将天空 所有星 摘下来
编织起 一个光辉的时代 
让我共你当中走过 共创无穷色彩
好让后世看 这一缕爱
是你明亮的心 完完全全燃烧我
世界愈冷 爱我愈多 我方知怎么过
哪怕以后风波 是如何如何围绕我
让我共你平常面对 悠悠长一起爱下去

当今天 转眼间 是未来
当沧海 一笑之间不存在
愿我共你不舍不弃 任岁月来覆盖
天地脉搏里 永远都记载
愿我共你 心心相印 像化石里的吻
雨里同行 风里同行 回头便已是这一生
是你明亮的心 完完全全燃烧我
世界愈冷 爱我愈多 我方知怎么过
哪怕以后风波 是如何如何涌向我
让我共你平常面对 悠悠长一起爱下去
同眠时始终 爱下去

 

 

原唱《Only love》是trademark乐队的第三张专辑《Only love》中最好听的一首,低沉而富有磁性的嗓音讲述了又一个令人感动的爱情。

 

《only love》——Trademark 

 

2 a.m. and the rain is falling
here we are at the crossroads once again
you're telling me you're so confused
you can't make up your mind
is this meant to be
you're asking me
but only love can say
try again or walk away
but i believe for you and me
the sun will shine one day
so i'll just play my part
and pray you'll have a change of heart
but i can't make you see it through
that's something only love can do
in your arms as the dawn is breaking
face to face and a thousand miles apart
i've tried my best to make you see
there's hope beyond the pain
if we give enough
if we learn to trust
but only love can say
try again or walk away
but i believe for you and me
the sun will shine one day
so i'll just play my part
and pray you'll have a change of heart
but i can't make you see it through
that's something only love can do
i know if i could find the words
to touch you deep inside
you'd give our dream just one more chance
don't let this be our good-bye
but only love can say
try again or walk away
but i believe for you and me
the sun will shine one day
so i'll just play my part
and pray you'll have a change of heart
but i can't make you see it through
that's something only love can do
that's something only love can do