风落落

《Aubrey》—— Bread



《Aubrey》—— Bread


And aubrey was her name,
a not so very ordinary girl or name.
but who's to blame for a love that wouldn't bloom
for the hearts that never played in tune.
like a lovely melody that everyone can sing,
take away the words that rhyme it doesn't mean a thing.
and aubrey was her name.
we triped the light and danced togther to the moon,
but where was june. no it never came around.
if it did it never made a sound,
maybe i was absent or was listening to fast,
catching all the words, but then the meaning going past,
but god i miss the girl, and i'd go a thousand
times around the world just to be closer the her than to me.
and aubrey was her name,
i never new her, but i loved her just the same,
i loved her name.
wish that i had found the way
and the reasons that would make her stay.
i have learned to lead a life apart from all the rest.
if i can't have the one i want , i'll do without the best.
but how i miss the girl and i'd go a million
times around the world just to say she had been mine for a day.


她的名字叫aubrey ,
不平凡的名字孕育了一个如此特别的女孩。
 爱情的花朵并不长开,
心中的旋律永远难以平叙。
就像一首每个人都会吟唱的寂寞小曲。
爱情永远无法用言语来形容完整。
她的名字叫aubrey
月光映衬着我们一起搭起的舞步,
可六月天又在哪里?
 它似乎永远都不会到来。
也许我的思绪被悄悄的带走了神,
用尽所有的词汇,一切都仿佛都消逝无际。
 上帝啊,我多么思念aubrey 。
我愿千万次环游世界去寻找她的足迹,
有她在身边甚于世上一切。
她的名字叫aubrey,
我从来没有得到机会去认识他,
可对她的爱情却没有半点折损
多么希望能找到一个机会让她留下。
因为对她的爱,我将我的其他都置身度外。
如果我得不到我的爱,我也会最自己最大的努力。
我好想念aubrey
我愿千万次环游世界去寻找她的足迹,
只为了让自己知道她曾经和我在一起,
哪怕只有那么一天!





 

     

Bread(面包乐队)是活跃于70年代的一支美国乐队,唱一些简单,干净的带些民谣色彩的歌曲。那些歌就象他们的名字一样,朴实,家常。粗条花纹的紧身衬衣,长长的鬓角,喇叭口的牛仔裤,是他们的装束,也是那个时代的标记。他们的声音出奇的温柔暖和,象是冬天坐在壁炉旁的地毯上的感觉。吉它是他们音乐的灵魂,就这么轻柔地拨动着,让人安静而又感动。他们没有什么可供炫耀的辉煌战绩,这让我们在听的时候没什么负担,我们不用仰视,也不用揣摩所谓的音乐理性,但可以自然而然地投入。他们也不太帅,象是任何一部平常的美国电影里的配角,在唱片内页认真坦诚地冲我们笑着,联想到他们的声音,你会蓦然地有一种与他们熟识已久的感觉。总有些歌能唱到人的心里,比如bread的这首《Aubrey》和那首《If》,给人的感觉有些类似于Beatles乐队的《Imagine》,就是那种安安静静地唱歌,有着浓浓的60年代的味道。那样的旋律似乎不应当从数字处理的CD机放出来,而是应该找一架像那种老式唱机来播放,最好还是带着些斑斑驳驳的沧桑的印痕~~